<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Opcje niestandardowe > Opracowanie wspólnego dokumentu przez wiele wydziałów |
Legislator umożliwia przygotowywanie aktu przez wielu użytkowników jednocześnie (np.: w przypadku tworzenia załączników do uchwały budżetowej przez różne wydziały). Załączniki, przy wykorzystaniu opcji Nowy w trybie załącznika, mogą być tworzone niezależnie od aktu głównego, a następnie scalone przez osobę odpowiedzialną za przygotowanie kompletnego dokumentu.
W celu utworzenia pliku będącego później załącznikiem do głównej treści aktu, z poziomu zakładki Nowe -> Utwórz nowe akty prawne wybieramy opcję Nowy w trybie załącznika.
Stworzenie dokumentu tego typu, różni się od standardowego tworzenia aktu prawnego. Przede wszystkim nie zostaje wyświetlone okno z metadanymi (domyślnie wyświetlane okno podczas tworzenia nowego aktu prawnego w Legislatorze). Dla załącznika, który zostanie osobno opracowany, pozostają standardowe opcje menu Legislatora.
Nowy dokument otwarty zostanie bezpośrednio na zakładce Dokument (treść tej zakładki nie będzie importowana do innych dokumentów). Następnie do pliku dodajemy załączniki w standardowy sposób (szczegółowy opis znajduje się w dziale Dodawanie załączników).
W celu utworzenia nowego załącznika, należy wybrać żądany typ załącznika z zakładki Wstawianie.
Załącznik zostanie dodany do dokumentu.
Po uzupełnieniu załącznika, możemy przystąpić do zapisania dokumentu - z zakładki Narzędzia główne wybieramy Zapisz, a następnie wprowadzamy nazwę pliku i określamy lokalizację zapisu.
Dysponując przygotowanym dokumentem w trybie załącznika, możemy go scalić z istniejącym plikiem aktu, który ma być docelowym dokumentem głównym. W tym celu należy otworzyć/utworzyć taki akt, a następnie przejść na zakładkę Wstawianie i w sekcji Import, wybrać Importuj załączniki.
W kolejnym etapie, otwarte zostanie nowe okno, w którym wskazujemy wcześniej przygotowany plik ZIPX w trybie załącznika.
W wyświetlonym formularzu, zaznaczamy na liście załączniki, które mają zostać zaimportowane. W jednym dokumencie „w trybie załącznika” można dodać wiele załączników. Nasz wybór zatwierdzamy klikając Zastosuj.
W importowanym pliku, zostały przygotowane de facto trzy załączniki, które zostały prawidłowo scalone z dokumentem głównym.
Należy pamiętać, że po imporcie załączników, pozostanie jeszcze kwestia nazewnictwa ich nagłówków. Domyślnie nagłówek załącznika w części edycyjnej, będzie nieznacznie różnił się od tej właściwej.
W celu poprawnego wygenerowania nagłówka załącznika, należy skorzystać z opcji Przenumeruj załączniki, znajdującej się w zakładce Wstawianie.
Po wykorzystaniu tej opcji, niewłaściwie wyświetlane lub brakujące dane, zostaną automatycznie poprawione. Wygenerowany domyślnie nagłówek, może oczywiście zostać zmieniony na własny.