<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: »No topics above this level« Przygotowanie aktu do podpisu elektronicznego - blokowanie, sprawdzenie wizualizacji dokumentu |
Przed złożeniem podpisu elektronicznego zaleca się wyświetlenie wizualizacji PDF utworzonego dokumentu w celu sprawdzenia poprawności jego formatowania. Z zakładki Narzędzia główne wybieramy Podgląd -> Podgląd w formacie PDF.
Plik zostanie wyeksportowany zgodnie z ustawieniami formatowania i w zależności od ustawień może zawierać dodatkowe elementy, które nie są widoczne w oknie projektu:
1.Stopkę wraz z ID dokumentu.
2.Widok notki projektu (dla aktów o statusie „projekt”).
3.Przypisy dolne lub przypisy końcowe (informacja o przypisach w widoku projektu widoczna jest tylko na lewym menu. Po wyeksportowaniu do pliku przypisy powinny być widoczne bezpośrednio na dokumencie).
Domyślnie każdy dokument o statusie Projekt, w wizualizacji PDF posiada tzw. notkę projektu. Jej wyświetlanie oraz treść można ustawić w Opcjach formatowania -> Ustawienia notki projektu. Po zmianie statusu na inny niż Projekt, notka projektu nie będzie wyświetlana w podglądzie PDF.
Zmiana statusu dokumentu jest możliwa podczas jego blokowania lub podpisywania. Możemy go także zmodyfikować w Metadanych dokumentu.
Przed złożeniem podpisu należy zablokować dokumentu do edycji poprzez opcję Zablokuj.
W przypadku dokumentu o statusie Projekt, wyświetlony zostanie komunikat z pytaniem o zmianę statusu aktu - możemy go zmienić w tym momencie lub podczas podpisu dokumentu.
Po zablokowaniu dokumentu, nadany mu zostanie unikatowy numer Id XML.
Dokument możemy ponownie edytować po usunięciu blokady. Należy pamiętać, iż w takim przypadku jego identyfikator XML (Id XML) zostanie zmieniony.
W przypadku podpisywania dokumentu zarówno elektronicznie jak i papierowo, wersję papierową drukujemy dopiero po zablokowaniu lub podpisaniu elektronicznie aktu. Po zablokowaniu dokumentu lub jego podpisie zostanie mu nadane ostateczne ID XML wyświetlane w stopce na wydrukach i w podglądzie PDF. Podpisanie zablokowanego dokumentu nie zmienia jego ID – dzięki czemu obie wersje (papierowa i elektroniczna) będą identyczne. Istnieje możliwość ukrycia numeru ID XML w stopce dokumentu. Możemy to zrobić w Opcjach formatowania - Ustawienia dokumentu.
Gotowy dokument możemy wyeksportować do pliku PDF celem wydrukowania i podpisania wersji papierowej. Eksportu dokonujemy z poziomu zakładki Eksport wybierając opcję PDF.
Pliki PDF, generowane na podstawie tworzonych w programie Legislator plików zipx, są dostosowane do wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848). |