<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Interfejs programu > Strona startowa |
Domyślnym widokiem, po uruchomieniu Legislatora, jest widok zakładki Informacje -> Aktualności.
W zakładce Informacje znajdziemy również inne sekcje:
1.Co nowego w wersji - w sekcji znajduje się opis najnowszych zmian w Legislatorze.
2.Legalis Administracja - znajdują się tutaj informacje dotyczące systemu Legalis Administracja wraz z możliwością przejścia na dedykowaną stronę producenta.
3.Najczęściej używane - z poziomu tej zakładki, mamy dostęp do najczęściej używanych funkcjonalności Legislatora.
4.Moduły - z poziomu zakładki otrzymujemy dostęp do modułów: Baza Aktów Własnych, SIP Legalis, Urzędowa Poczta Elektroniczna, opcje programu, Moje akty w Dzienniku Urzędowym.
5.Aktualizacje - w zakładce znajduje się informacja o numerze wersji aplikacji EAP Legislator oraz opcje umożliwiające pobranie lub zainstalowanie nowej wersji Legislatora.
6.Wsparcie - w zakładce znajduje się możliwość wysłania zgłoszenia propozycji zmian lub opisu problemu związanego z działaniem Legislatora. Możemy także sprawdzić swoje poprzednie zgłoszenia oraz najczęściej zadawane pytania przez użytkowników (FAQ). Poprzez opcję Pomoc uzyskujemy dostęp do instrukcji użytkownika oraz innych poradników i ćwiczeń.
Domyślny widok po uruchomieniu aplikacji, możemy zmienić w zakładce Opcje -> Ogólne.
W zakładce Nowe znajdują się funkcjonalności pozwalające na tworzenie nowego dokumentu zarówno od podstaw jak i w oparciu o istniejące pliki:
•Szablony - moduł umożliwia tworzenie nowego pliku na podstawie szablonu oraz zarządzanie przygotowanymi wcześniej szablonami dokumentów (więcej w Tworzenie nowego aktu na podstawie wcześniej przygotowanego dokumentu);
•Utwórz nowe akty prawne - umożliwia utworzenie nowego, pustego dokumentu, dokumentu na podstawie innego, wcześniej utworzonego dokumentu oraz pliku zawierającego załączniki przeznaczone do włączenia w treść innego dokumentu. Ponadto znajduje się tutaj opcja tworzenia dokumentu w wersji Legislator Magic oraz dokumentów w wersji Premium: akt zmieniający, obwieszczenie z tekstem jednolitym, dokument techniczny.
•Importuj do nowych aktów - umożliwia zaimportowanie aktu prawnego z pliku: LAPX, XML, z dokumentu tekstowego MS Word, LibreOffice, OpenOffice oraz z archiwum ZIP rządowego programu EDAP.
•Proces - umożliwia wyświetlenie panelu do scalania komentarzy i propozycji zmian z zablokowanych lub podpisanych plików przesłanych do konsultacji.
•Finanse publiczne - umożliwia utworzenie uchwały budżetowej, sprawozdania oraz wieloletniej prognozy finansowej poprzez zaimportowanie pliku XML wygenerowanego z programu Besti@ (więcej w dziale Dodatek Finanse publiczne).
Poprzez zakładkę Otwórz możemy otworzyć pliki ZIPX w Legislatorze. Na liście ostatnio wybieranych dokumentów, akty oznaczone są różnymi kolorami, w zależności od ich typu/statusu:
•Akt podpisany - kolor czerwony,
•Akt w trybie edycji/ akt zablokowany - kolor czarny,
•Akt zmieniający - kolor niebieski,
•Obwieszczenie z tekstem jednolitym - kolor fioletowy,
•Akt w trybie śledzenia zmian - kolor zielony.
Opcje umożliwiają zapisanie oraz wydrukowanie aktualnie otworzonego dokumentu.
Zakładka Udostępnij umożliwia przekazanie dokumentu do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz do opublikowania w Bazie Aktów Własnych. Poprzez zakładkę Eksportuj możemy zapisać dokument w wielu, różnych formatach.
Poprzez opcję Zamknij możemy zakończyć edycję aktualnie otwartego dokumentu. Opcja Zakończ służy do zamknięcia programu Legislator.
W zakładce znajdują się opcje związane z ustawieniami aplikacji (szczegółowy opis znajduje się w dziale Administracja).