Konfiguracja platformy ePUAP

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Konfiguracja konta ePUAP w EAP Legislator > Uzyskanie i instalacja certyfikatu ePUAP dla systemu teleinformatycznego  >

Konfiguracja platformy ePUAP

Po prawidłowym przygotowaniu certyfikatu, należy dokonać stosownej konfiguracji konta urzędu w systemie ePUAP.  W tym celu po zalogowaniu do systemu ePUAP na konto posiadające uprawnienia administratora należy wybrać ikonę użytkownika  w prawym rogu i przejść do opcji „Zarządzanie kontem”, a następnie do zakładki po lewej „Systemy” i wybrać opcję „Dodaj system”.

 

clip1011 

 

Należy podać opis systemu (dowolna nazwa) oraz wkleić certyfikat otrzymany z ministerstwa. 

Uwaga.

Certyfikat otrzymany z ministerstwa zawiera w sobie całą ścieżkę certyfikacji (certyfikat główny CA, które wydaje certyfikaty oraz certyfikat pośredni), przez co w otrzymanym pliku znajdują się 3 sekcje „-----BEGIN CERTIFICATE----- oraz -----END CERTIFICATE-----” ). Do pola Certyfikat należy wkleić jedynie pierwszą sekcję łącznie z wpisami  „-----BEGIN CERTIFICATE-----” oraz „-----END CERTIFICATE-----”.  

W dolnej części formularza w sekcji „Role” należy zaznaczyć dwie role „Instytucja_Publiczna oraz "Rola domyślna”.

 

clip1012 

 

Po zapisaniu systemu platforma ePUAP jest już gotowa do wysyłki wniosków z zewnętrznej aplikacji.