<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Konfiguracja konta ePUAP w EAP Legislator > Uzyskanie i instalacja certyfikatu ePUAP dla systemu teleinformatycznego > Konfiguracja platformy ePUAP |
Po prawidłowym przygotowaniu certyfikatu, należy dokonać stosownej konfiguracji konta urzędu w systemie ePUAP. W tym celu po zalogowaniu do systemu ePUAP na konto posiadające uprawnienia administratora należy wybrać ikonę użytkownika w prawym rogu i przejść do opcji „Zarządzanie kontem”, a następnie do zakładki po lewej „Systemy” i wybrać opcję „Dodaj system”.
Należy podać opis systemu (dowolna nazwa) oraz wkleić certyfikat otrzymany z ministerstwa.
Uwaga. Certyfikat otrzymany z ministerstwa zawiera w sobie całą ścieżkę certyfikacji (certyfikat główny CA, które wydaje certyfikaty oraz certyfikat pośredni), przez co w otrzymanym pliku znajdują się 3 sekcje „-----BEGIN CERTIFICATE----- oraz -----END CERTIFICATE-----” ). Do pola Certyfikat należy wkleić jedynie pierwszą sekcję łącznie z wpisami „-----BEGIN CERTIFICATE-----” oraz „-----END CERTIFICATE-----”. |
W dolnej części formularza w sekcji „Role” należy zaznaczyć dwie role „Instytucja_Publiczna oraz "Rola domyślna”.
Po zapisaniu systemu platforma ePUAP jest już gotowa do wysyłki wniosków z zewnętrznej aplikacji.