<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: »No topics above this level« Składanie podpisu elektronicznego |
Akt prawny należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Możliwość podpisu znajduje się w zakładce Narzędzia główne pod opcją Podpis i blokada.
Po wybraniu opcji Podpis elektroniczny - ustawienia z rozwijanej listy (opcja zaznaczona na obrazku powyżej), zostaniemy przekierowani do konfiguracji ustawień podpisu w opcjach programu (szczegółowy opis znajduje się w rozdziale Podpis elektroniczny).
Zgodnie z postanowieniami § 6 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie wymagań technicznych dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w formie elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych (Dz.U. z 2011r. Nr 289, poz.1699), akty przekazywane do ogłoszenia mają być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu. Od 01 stycznia 2012 r. zgodnie z formatem zapisu określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych, może to być podpis XADES-BES (bez znacznika czasu).