Ustawienia zaawansowane

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Ustawienia aplikacji >

Ustawienia zaawansowane

Ustawienia zaawansowane podzielone są na cztery bloki tematyczne:

 

clip0876

 

Panel górny

1.Otwórz folder instalacyjny - powoduje otworzenie katalogu, w którym zainstalowany jest program.

2.Otwórz folder użytkownika - powoduje otworzenie katalogu użytkownika (C:\Users\nazwa użytkownika\AppData\Local\Legislator)

3.Logowanie do bazy danych - umożliwia logowanie wybranych zdarzeń aplikacji w bazie danych MS SQL Server. W tym celu należy:

a)założyć bazę i tabelę na logi lub wykorzystać istniejącą strukturę:

 

clip0377

 

b)w Legislatorze w otwartym oknie dialogowym Logowanie do bazy danych wprowadzić dane dotyczące połączenia z bazą danych. Wybieramy tabelę oraz pola do zmapowania:

 

clip0378

 

c)za pomocą przycisku Podgląd danych można przeglądać zawartość tabeli oraz eksportować dane do Excela:

 

clip0379

 

4.Otwórz logi - powoduje otwarcie pliku Legislator.log, w którym znajdują się logi aplikacji.

5.Wyczyść logi - usuwa dotychczasowe logi programu.

Ustawienia zaawansowane

1.Pobierz z UPE dane instytucji i organów wydających przy starcie programu - podczas otwierania programu nastąpi połączenie z Urzędową Pocztą Elektroniczną w celu pobrania z niej dane instytucji oraz organów wydających.

2.Nie instaluj automatycznie aktualizacji programu przy starcie - domyślnie aplikacja przy starcie sprawdza dostępność nowej wersji programu i instaluje ja automatycznie. Po włączeniu tej funkcji aplikacja będzie jedynie informować użytkownika o dostępności nowej wersji, nie będzie jej natomiast automatycznie instalowała (więcej w rozdziale Aktualizacje).

3.Nie pokazuj żadnych okien informujących o postępie – wyłącza wyświetlanie okienek z informacją o postępach wykonywanych operacji.

4.Wymagaj hasła użytkownika UPE podczas wysyłania wniosków - po zaznaczeniu opcji, dostęp do Modułu wysyłki wniosków do Urzędu Wojewódzkiego lub Regionalnej Izby Obrachunkowej wymaga wpisania hasła.

5.Domyślny katalog zapisywania plików - umożliwia wskazanie katalogu, w którym domyślnie będą zapisywane dokumenty.

6.Wymagaj podania hasła ustawień w celu edycji listy szablonów -  po zaznaczeniu opcji, dostęp do edycji szablonów zabezpieczony będzie hasłem.

7.W wersji sieciowej używaj wyłącznie zdefiniowanych szablonów dokumentów ZIPX - po zaznaczeniu opcji, tylko administrator może zapisywać szablony dokumentów.

8.W wersji sieciowej zapisuj globalne szablony podpisów - po zaznaczeniu opcji, szablony podpisów wprowadzone przez użytkowników zostaną zapisane w katalogu aplikacji umieszczonym na zasobie wspólnym. Pozwala to na ujednolicenie dodawanych pod treścią dokumentów podpisów organu wydającego.

9.Zarządzaj szablonami podpisu wyłącznie z tego miejsca - opcja pozwala na  zablokowanie możliwości modyfikacji listy podpisów z poziomu dokumentu. Jeżeli program jest uruchamiany z udziału sieciowego, wówczas szablony zostaną zapisane w podkatalogu "Cofiguration" i będą każdorazowo nadpisywane na komputerach użytkowników. 

clip0878

 

10. Szablony podpisu - opcja aktywna po włączeniu zarządzania szablonami podpisu z poziomu  ustawień zaawansowanych; pozwala na dodanie, usunięcie oraz modyfikowanie szablonów podpisu.

 

clip0877

 

Ustawienia Bazy Aktów Własnych

1.Przesyłanie danych do BAW w trybie pofragmentowanym – włączenie tej funkcji może rozwiązać problem z publikacją dużych plików w Bazie Aktów Własnych (komunikat o przekroczeniu czasu wysyłki aktu).

Ustawienia Legislator Magic dla Ministerstw i Urzędów Centralnych

1.Pokaż panel "Struktura dokumentu" podczas otwierania dokumentu - włącza wyświetlanie panelu Struktura dokumentu.

2.Pokaż panel "Wszystkie style" podczas otwierania dokumentu - włącza wyświetlanie panelu Wszystkie style.