<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Dodatek Finanse Publiczne > Import aktu prawnego za pomocą kreatora > Import sprawozdania z wykonania budżetu |
W celu zaimportowania sprawozdania należy uruchomić program Legislator i przejść na zakładkę Nowe -> Dodatki ->Importuj sprawozdanie z wykonania budżetu.
Wyświetlone zostanie okno przeglądania zasobów systemu - wskazujemy odpowiedni plik XML wyeksportowany z programu BESTI@ i klikamy na Otwórz.
Następnie wyświetlone zostanie okno z uzupełnionymi metadanymi dokumentu. Po ich sprawdzeniu lub uzupełnieniu, klikamy na Dalej.
W kolejnym kroku zaznaczamy pola wyboru przy elementach (1), które chcemy zaimportować. Wskazujemy także:
1.sposób umieszczenia elementów w uchwale (3) - po kliknięciu na jeden z przycisków nad elementami: Załącznik, Paragraf, wszystkie elementy uzyskają takie samo ustawienie; sposób umieszczenia elementu w dokumencie możemy też ustalić ręcznie poprzez wybranie odpowiedniej opcji przy konkretnym elemencie;
2.numer załącznika lub paragrafu (4) - po kliknięciu na Wstaw numer, numery zaznaczonych elementów zostaną uzupełnione automatycznie, istnieje także możliwość ręcznego wypełnienia danych;
3.tytuły raportów (2) - tytuły możemy uzupełnić ręcznie lub skorzystać z opcji Wstaw domyślne tytuły raportów.
Po kliknięciu na importowany element, po prawej stronie wyświetlone zostaną dedykowane dla niego, dodatkowe ustawienia.
Dodatkowo, kreator sprawozdania z wykonania budżetu zawiera opcję ustawienia domyślnych opcji raportu. Konfiguracja ta pozwala zapisać tytuły i sposób umieszczania raportów, dzięki czemu nie musimy za każdym razem na nowo wprowadzać ustawień dla poszczególnych raportów. W celu wprowadzenia domyślnych ustawień należy zaznaczyć opcję Konfiguracja aktywna, a następnie wybrać przycisk Zapisz ustawienia (jak na obrazku poniżej).
Po dokonaniu wyboru elementów i przypisaniu im ustawień, wybieramy opcję Utwórz sprawozdanie - utworzony zostanie gotowy dokument.