„Szkolenia autorskie” to nowa, bardzo atrakcyjna i efektywna forma spotkań szkoleniowych użytkowników systemów ABC PRO z ich autorami – odpowiedzialnymi zarówno za stronę merytoryczną jak i programistyczną. Udział w „Szkoleniach autorskich” to najlepszy sposób na stałe rozszerzanie swojej wiedzy i umiejętności korzystania z Edytora XML oraz BAW, jak również możliwości wykorzystywania ww. narzędzi w bieżącej pracy swojego Urzędu.
Szkolenia te są przeznaczone przede wszystkim dla zaawansowanych użytkowników, ale też informatyków oraz innych osób, które odpowiadają za „elektronizacje prawa” w Urzędzie i chciałyby rozszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie, poprzez możliwość zasięgnięcia informacji „u źródła”. Ze względu na swój wyjątkowy charakter oraz program, mogą i nawet powinny w nich uczestniczyć także „osoby decyzyjne” – dzięki informacjom oraz odpowiedziom na pytania bezpośrednio od autorów, znacznie łatwiej jest następnie podejmować decyzje dotyczące dalszych działań w zakresie „elektronizacji prawa” w Urzędzie.
Gdzie i kiedy?
Miejscem szkolenia jest siedziba ABC PRO – Warszawa, ul. Owsiana 12 (zobacz: mapka dojazdowa) Zajęcia prowadzone są przy użyciu projektora, równocześnie każdy uczestnik otrzymuje do dyspozycji laptop z zainstalowanym oprogramowaniem w celu możliwości samodzielnego wykonania danego ćwiczenia / innego zadania (w razie takiej potrzeby).
Czas szkolenia – od g. 10.oo do g. 14.oo (plus konsultacje indywidualne do g.15.oo)
Liczba miejsc ograniczona (do 15 osób). Decyduje kolejność zgłoszeń.
PROGRAM SZKOLENIA
I. Podstawowa praca w edytorze
1. Aspekty prawne
2. Omówienie interfejsu aplikacji
- ekran startowy aplikacji
- rozmieszczenie głównych przycisków i modułów
3. Tworzenie prostego aktu
- wprowadzanie treści bezpośrednio w aplikacji
- import treści z innych formatów np. docx.
4. Podpis i blokada dokumentu
- blokowanie gotowego aktu
- składanie podpisu elektronicznego
5. Podstawowe zasady formatowania
- formatowanie tekstu (podział wiersza, nowy akapit, spacja nierozdzielająca)
- puste strony po podpisie i załącznikach
- formatowanie tabel, zmiana orientacji stron
Przerwa
II. Tworzenie aktów prawnych
1. Uchwała budżetowa oraz jej zmiany
- dodawanie oraz edycja tabel w załącznikach
- dostosowanie rozmiaru tabeli do strony
- import treści z plików .xls
- dodawanie załączników binarnych (PDF)
- Finanse Publiczne - dedykowany dodatek pozwalający na import aktów z systemu Besti@
2. Plany zagospodarowania przestrzennego
- treść aktu (opisy obszarów)
- mapy i inne pliki graficzne w załączniku
- zmiana rozmiaru strony
3. Porozumienia i aneksy
- niestandardowa metryka dokumentu (strony porozumienia / umowy)
- składanie podpisu elektronicznego (wielopodpis, podpis z wyłączeniem daty i numeru)
4. Formularze i deklaracje w załącznikach
III. Baza Aktów Własnych (BAW)
1. Prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego (obowiązek ustawowy)
- zbiór aktów prawa miejscowego oraz inne dowolne zbiory dostępne dla mieszkańców z poziomu BIP
- zbiory publiczne / prywatne, uprawnienia do dokumentów, widok sesji / kadencji, hasła skorowidza
2. Indeksacja podstaw prawnych
- obserwatorium zmian prawa – niezwłoczna informacja o zmianie przepisów na podstawie, których wydano akty własne (na poziomie konkretnego przepisu)o
3. Integracja z Dziennikiem Urzędowym Województwa
- automatyczna aktualizacja statusu aktu po publikacji w Dz. Urz. Województwa
Uczestnictwo można zgłaszać za pomocą portalu szkolenia.abcpro.pl
lub
- pocztą elektroniczną na adres bok@abcpro.pl
- faksem na numer: (022) 379 09 09
Po otrzymaniu zgłoszenia, skontaktujemy się i potwierdzimy udział w szkoleniu.